Tranehavegård
Hverdagen på Tranehavegård
På Tranehavegård gør vi os umage med at få en indholdsfuld hverdag, som giver mening for dig som beboer på botilbuddet. Vi har derfor fokus på, hvordan vi kan udvikle netværk både på Tranehavegård og i lokalområdet, og i andre sammenhænge.
Vi understøtter dine kompetencer til at mestre din egen hverdag, og vi arbejder motiverende og struktureret med, at du opnår de mål, du sætter dig for.
Beskæftigelse findes i mange udgaver. Derfor har flere beboere på Tranehavegård beboerjobs.
Beboerjobs kan for eksempel være:
- Gåtur med de andre beboere
- Hjælpe KAB med at holde fællesarealer
- Rengøring på fællesområder og motionsrum
- Give nada
Vores hverdag består af hyggeligt samvær i fællesmiljøet og daglige aktiviteter både i og uden for huset. Vi ønsker, at Tranehavegård er et sted, hvor man tager ansvar og ejerskab for fællesskabet. Derfor har vi beboerrådsmøder og husmøder, hvor alles meninger og holdninger har værdi.
Det er vigtigt for os, at du oplever at kunne vælge fællesskabet til, når du ønsker det, men det skal også være muligt at vælge det fra.
På Tranehavegård har vi en god og uformel tone, det er med til at gøre vores fællesmiljø hyggeligt for alle.
De fysiske rammer
Tranehavegård består af 44 almene boliger fordelt i to bygninger, en på hver sin side af den hyggelige Bavnehøj Alle. Tranehavegård har både 1- og 2-rumsboliger. Alle boliger har eget køkken og bad. Boligerne er ikke velegnede til personer med større fysiske handicap.
I den ene bygning er der, i stueetagen, en fælles opholdsstue og et køkken. Fællesområdet er åbent fra kl. 8.30 til 21.30, hvor der er personale til rådighed.
Som beboer på Tranehavegård lejer du dig ind via boligforeningen KAB. Det betyder, at du som beboer på Tranehavegård får din egen lejekontrakt, som du er ansvarlig for at efterleve i forhold til lejeloven og husordenen for KAB.
Du kan læse lidt om Tranehavegård på 3B's website og generelt om at være beboer i KAB på boligforeningens website.
Når du flytter ind på Tranehavegård, skal du forbi KAB's varmemester for at bestille et indflyttersyn. Det er også der, du skal henvende dig, hvis der opstår problemer med lejeforholdene i din bolig. Til dit lejemål er der tilknyttet vaskekælder og pladser, hvor du kan parkere din cykel samt et loftrum.
Fælles arrangementer og aktiviteter
På Tranehavegård har vi mange aktiviteter såsom:
- NADA-cafe 3 gange ugentligt
- Fredags-morgenbrød
- Daglige gåture
- Motionsrum
- Fællesrum med TV og computer
- Daglige aktiviteter både i og udenfor huset
I weekender kan der planlægges ture ud af huset.
Vi bestræber os på at holde et årligt pårørende-arrangement, og vi griber enhver lejlighed for at gøre dagene til noget særligt. Vi har set OL, vi fejrer fødselsdag, og andre gange spiser vi bare fælles aftensmad.
Samarbejdet med kontaktpersoner
På Tranehavegård arbejder vi ud fra en viden om, at mennesker med alvorlige psykiske udfordringer kan få det bedre, at de kan leve bedre liv. Vi ved også, at denne proces er individuel og skal styres af borgeren selv. Selvbestemmelse og ligeværd er derfor grundlæggende værdier i vores samarbejde.
Som beboer vil du få en kontaktperson, som er en del af et team. Teamet er til for at sikre kontinuitet, når din primære kontaktperson har ferie eller fri. Vi arbejder med en høj grad af brugerinddragelse og medbestemmelse, hvilket blandt andet betyder, at du en gang årligt er med til at vælge din kontaktperson for det kommende år.
Hvem arbejder på Tranehavegård?
Personalegruppen er fordelt på flere faggrupper: pædagoger, social- og sundhedsassistenter, ergoterapeuter samt sundhed og ernæring. Ledelsen består af en botilbudsleder samt en afdelingsleder. Vi har rengøringspersonale, som rengør fællesarealerne samt et serviceteam til at reparere håndværksmæssige opgaver på fællesarealerne.
Målgruppen på Tranehavegård
Tranehavegård er et botilbud til borgere med psykiske udfordringer henvist efter almenboligloven § 105.
Kontakt os
Tranehavegård
Tranehavegård
Tranehavegård 14
Ida Nissen
Ida Nissen
Konstitueret tilbudsleder
Nathalie Cantor Suldvart
Nathalie Cantor Suldvart
Afdelingsleder